Nesne yönelimli programlama (NYP)'de öz-kapsülleme (encapsulation) yapılabilmesini sağlayan araçlardır. Bu araçlar kullanılarak duruma göre ögeler gizlenebilir veya dışarı sunulabilir. Erişim belirliyecileri şunlardır:
1. Public: Ögenin erişimine herhangi bir kısıt getirilmeyeceği zaman kullanılır.
2. Private: Ögeye dışardan erişimin engelleneyeceği zaman kullanılır. C#'da eğer öge hakkında bir erişim değiştiricisi tanımlanmazsa default olarak öğenin erişim değiştiricisi private kabul edilir.
3. Protected: Ögenin erişiminin aynı sınıf içindeki diğer ögelere ve ögenin içinde bulunduğu sınıftan türeyen diğer sınıf ögelerine açık olması gerektiği zaman kullanılır.
4. Internal: Ögenin erişiminin sadece aynı Assembly içinde bulunduğu diğer ögelere açık olması gerektiğinde kullanılır.
Örnek kullanımları şunlardır:
public int variable1;
private double variable2;
protected string variable3;
No comments:
Post a Comment